Naga rewolucja w ZSRR
W pierwszych latach zaraz po zwyciêstwie rewolucji bolszewickiej zaistnia³a niesamowita, nawet jak na dzisiejsze standardy swoboda obyczajów. Rewolucja seksualna z lat 60 - tych, to przy niej b³ahostka. Pamiêtajmy ¿e rewolucja ta wybuch³a w kraju jak dot±d bardzo purytañskim. Swoboda nago¶ci zaistnia³a w pe³nym rozkwicie ... a niektórzy towarzysze wykorzystywali ten fakt bardzo specyficznie do swoich rozgrywek. Swoboda rozprzestrzenia³a siê po kraju z prêdko¶ci± ¶wiat³a a sama w³adza postanowi³a wykorzystaæ ten trend aby zmieniaæ prywatno¶æ obywateli.
W pierwszych latach po zwyciêstwie rewolucji bolszewickiej zaistnia³a niesamowita, nawet jak na dzisiejsze standardy swoboda obyczajów. Rewolucja seksualna lat 60 - tych, to przy niej b³ahostka. Pamiêtajmy ¿e rewolucja ta wybuch³a w kraju jak dot±d bardzo purytañskim. Swoboda nago¶ci zapanowala w pe³nym rozkwicie ... a niektórzy towarzysze wykorzystywali ten fakt do swoich rozgrywek. Rewolucja obyczajowa rozprzestrzenia³a siê po kraju z prêdko¶ci± ¶wiat³a a sama w³adza postanowi³a wykorzystaæ ten trend aby manipulowaæ prywatno¶ci± obywateli.
W lecie 1925 roku zawi±za³a siê w Moskwie organizacja spo³eczna "Precz ze wstydem". Cz³onkowie grupy postanowili walczyæ ze wstydem jako bur¿uazyjn± pozosta³o¶ci±. Grupy ludzi po kilkadziesi±t osób paradowa³y zupe³nie nago po ulicach i placach, nosz±c na sobie tylko szarfy z napisem "Precz ze wstydem - bur¿uazyjnym uprzedzeniem"
Promowane has³a trafi³y na podatny grunt i po pewnym czasie mo¿na by³o zauwa¿yæ ludzi którzy nago w butach i z torb± na dokumenty udawali siê do pracy. Je¼dzili tak komunikacj± miejsk± a nawet spo¿ywali posi³ki w jadalni dla pracowników. Co prawda zachowanie takie nie podoba³o siê najstarszej czê¶ci spo³eczeñstwa czego efektem by³y sporadyczne akty obrzucania golasów kamieniami i zgni³ymi warzywami.
Belgijski konsul w Rosji Jpseph Douillet pó¼niej wspomina³: "W 1925 roku powsta³a pod patronatem rz±du sowieckiego organizacja "Precz ze wstydem" Cz³onkowie organizacji zobowi±zali siê porzuciæ ubranie i chodziæ nago. Aby promowaæ t± dziwn± grupê, wys³ano jej przedstawicieli na zjazdy do Charkowa i Rostowa. Widzia³em tych przedstawicieli w Rostowie w strojach Adama i Ewy. Studenci krzywo siê patrz± na t± m³odzie¿, która odmawia przy³±czenia siê do nagich imprez na których czêsto dochodzi do swobodnych aktów seksualnych. Twierdz± ¿e s± to reakcyjne, drobnomieszczañskie zachowania ludzi którzy nie mog± siê pozbyæ przestarza³ych uprzedzeñ. Seksualn± abstynencjê traktuj± jako bur¿uazyjn± ideologiê."
W jednym z wydañ gazety "Prawda" z marca 1925 roku zosta³ umieszczony kodeks tej organizacji z którego na uwagê zas³uguj± dwa kontrowersyjne punkty:
1. Ka¿dy student i ka¿dy Konsomolec ma prawo i obowi±zek zapokojenia potrzeb seksualnych innych cz³onkow. Abstynencja jest uwa¿ana za ograniczone bur¿uazyjne my¶lenie.
2. Je¿eli cz³onek Konsomo³u pragnie m³odej dziewczyny, czy jest to studentka, pracownica lub pe³noletnia ucz±ca siê dziewczyna, jest ona zobowi±zana do zaspokojenia potrzeb cz³onka. W przeciwnym razie bêdzie to oznaczaæ "bur¿uazyjn± córkê" i nie godn± nazywaæ siê komunistk±.
Anonimowy autor, w dzienniku "Prawda", napisa³: "W jaki sposób mo¿emy spe³niæ naturalne potrzeby? Dziewczyny mog± i¶æ na spotkanie cz³onków Komsomo³u i zwalniaæ ich z napiêcia seksualnego, je¿eli zaistnieje taka potrzeba. Zrelaksowani konsomolcy s± wtedy zadowoleni, zainspirowani do wytê¿onej pracy ! Erotyczna rewolucja powinna pomagaæ m³odym ludziom budowaæ lepsze komunistyczne jutro ! "